AKTUALNOŚCI
https://drive.google.com/file/d/1o2AZxX9aXgVgBiq9X6Qw5Egk8M6GpGCn/view?usp=sharing
Marzec i kwiecień 2025 upłynął w naszej szkole pod znakiem historii, a konkretnie – wielkiego jubileuszu 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego. Z tej okazji przystąpiliśmy do konkursu o tytuł Szkoły 1000-lecia!, zorganizowaliśmy szereg kreatywnych, konkursowych wydarzeń, które nie tylko przybliżyły uczniom naszej szkoły czasy pierwszych Piastów, ale też wciągnęły ich w pasjonującą przygodę z historią. Oto nasza relacja z tych niezwykłych działań!
Dnia 10 kwietnia 2025 r. uczniowie klas IV i VI naszej szkoły wzięli udział w niezwykle interesującej wycieczce do Obserwatorium Astronomicznego w Niedźwiadach. To wyjątkowe miejsce, w którym znajduje się największy w Polsce amatorski teleskop, okazało się prawdziwą skarbnicą wiedzy o kosmosie. Podczas wizyty uczniowie mieli okazję poznać zasadę działania teleskopu oraz dowiedzieć się, jak dzięki temu urządzeniu można obserwować odległe ciała niebieskie.
Wiedza na temat roślin i ich potrzeb jest niezwykle ważna! Wiedzą o tym już uczniowie klasy 2, którzy na lekcjach edukacji wczesnoszkolnej zakładali własne przydomowe ogródki w których zasiali owies. Zajęcia te były doskonałą okazją do wielozmysłowego poznawania tego rodzaju zboża. Nim wysialiśmy ziarna dokładnie je obejrzeliśmy, próbowaliśmy poczuć ich zapach, smak, sprawdzaliśmy jakie są w dotyku a nawet jak wyglądają od środka!
Uczniowie klasy 2 mieli okazję odwiedzić Urząd Miasta i Gminy Budzyń, spędzić tam miło czas rozwijając swoje zainteresowania oraz uzyskując odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące tego, czym ta instytucja zajmuje się na co dzień. Wyjazd odbył się w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Zawodowy świat” prowadzonej w klasie 2. Wizyta w tak ciekawym miejscu pozytywnie wpłynęła na postrzeganie przez dzieci pracy urzędników samorządowych oraz pełnienie przez nich różnych funkcji społecznych.
Polsko - grecki kalendarz współpracy i tradycji
W ramach innowacji pedagogicznej „Polsko-grecki kalendarz współpracy i tradycji”, która zakłada comiesięczne działania oparte na wymianie kulturowej, tradycjach i wspólnych wartościach, uczniowie klasy 6 wykonali kolejne zadania. W kwietniu głównym tematem była Wielkanoc – wyjątkowe święto zarówno w Polsce, jak i w Grecji. Uczniowie obu szkół przygotowali prezentację porównującą tradycje wielkanocne w obu krajach, zwracając uwagę na podobieństwa i różnice. Ciepłym i symbolicznym akcentem tej części współpracy była także wymiana własnoręcznie wykonanych kartek świątecznych, które uczniowie z naszej szkoły i Szkoły Polskiej przy Ambasadzie RP w Atenach z siedzibą w Rodos przygotowali dla siebie nawzajem.
7 kwietnia czworo naszych uczniów uczestniczyło w Konkursie Recytatorskim Twórczości Własnej, który był organizowany przez Szkołę Podstawową nr 1 Chodzieży. Nasi młodzi poeci sami napisali wiersze oraz pięknie je wyrecytowali. Komisja konkursowa oceniła ich talent i pracę bardzo wysoko. Teresa Kryger z klasy 6 zdobyła II miejsce. Jako III na podium stanął Olaf Dzik z klasy 8, wyróżnienie otrzymała Klaudia Frąckowiak z klasy 6.
Marzec to wyjątkowy miesiąc dla miłośników królowej nauk – matematyki. W naszej szkole odbyło się wiele inicjatyw z nią związanych, takich jak konkursy matematyczne czy obchody Dnia Liczby Pi. Kulminacyjnym punktem był Dzień Matematyki, który w tym roku przebiegał pod hasłem „Tajemnice matematyki: kodowanie i szyfrowanie”.
Autor: Dawid Pałczyński kl. 8
Dnia 25 marca odwiedzili nas przedstawiciele Zespołu Szkół im. Józefa Wybickiego w Ratajach, opowiedzieli nam o dostępnych kierunkach kształcenia i możliwościach jakie daje ich szkoła. Mieliśmy okazję zobaczyć prezentację wykonaną przez uczniów oraz porozmawiać o ich doświadczeniach. Spotkanie było bardzo ciekawe i pomogło nam lepiej zrozumieć jak wygląda nauka w szkole średniej.
Uczniowie klasy 2 na lekcjach edukacji wczesnoszkolnej stanęli przed prawdziwym wyzwaniem, które wymagało od nich doskonałej znajomości alfabetu, pomysłowości i nieszablonowego sposobu myślenia. Podsumowując pracę z lekturą pt. „Pisakowy Wilk” drugoklasiści podjęli się pracy w grupach, która polegała na utworzeniu ich własnego, innowacyjnego języka oraz ułożenia powstałych wyrazów w słowniku, który samodzielnie napisali i uzupełnili ilustracjami.