8 września na lekcji matematyki uczniowie klasy 7mieli okazję przekonać się, że matematyka to nie tylko liczby na tablicy, ale także praktyczne narzędzie przydatne w codziennym życiu. Tematem lekcji była proporcjonalność prosta, a miejscem doświadczenia – szkolna kuchnia. Podzieliliśmy się na dwie grupy: dziewczęta przygotowywały brownie, a chłopcy – ciasto kakaowe. Zadanie nie polegało jedynie na upieczeniu smakołyków, ale przede wszystkim na przekształcaniu przepisów.

Uczniowie musieli zwiększyć proporcjonalnie ilości poszczególnych składników, obliczyć, ile gramów, szklanek czy łyżek danego produktu będzie potrzebne i według tak przerobionego przepisu upiec placek. Po upieczeniu ciast nadszedł czas na refleksję. Uczniowie wspólnie oceniali: pracę w grupie: kto jakie zadania wykonywał i jak układała się współpraca, czy wcześniej dobrze rozdzielono role i produkty, czy pojawiły się trudności trudności i oczywiście efekt końcowy - smak i wygląd wypieków. Wnioski były bardzo ciekawe: uczniowie zauważyli, że nie zawsze łatwo jest dobrze zaplanować pracę i że nawet drobny błąd w obliczeniach może zmienić efekt końcowy. Jednocześnie przekonali się, że matematyka pomaga w codziennych czynnościach – takich jak gotowanie czy planowanie zakupów. Lekcja zakończyła się degustacją, a uśmiechy i zapach świeżo upieczonych ciast były najlepszym dowodem na to, że matematyka smakuje najlepiej w praktyce.