W piątek 20 września uczniowie klasy 8 zakończyli projekt interdyscyplinarny, łączący matematykę i wychowanie fizyczne. Głównym założeniem przedsięwzięcia było połączenie wiedzy z zakresu statystyki z codziennymi aktywnościami fizycznymi. Uczniowie nie tylko trenowali swoje zdolności sportowe, ale również uczyli się zbierania, analizowania i prezentacji danych, obliczania średniej arytmetycznej oraz mediany. Projekt rozpoczął się od omówienia teorii statystyki na lekcji matematyki. Równocześnie, na lekcjach wychowania fizycznego, uczniowie wykonywali różne zadania sportowe, takie jak biegi na 60 metrów, strzały na bramkę z różnych odległości, skok w dal.
Każdy uczestnik projektu mierzył i zapisywał swoje wyniki. Zebrane dane stały się materiałem do analizy statystycznej na lekcjach matematyki. Zakończeniem projektu była prezentacja wyników na forum klasy. Niektóre grupy zdecydowały się na przedstawienie wyników za pomocą prezentacji multimedialnych, co dodatkowo wzbogaciło wrażenia estetyczne. Projekt był nie tylko okazją do pracy w grupach, do rozwoju umiejętności matematycznych, ale także szansą na zdrową rywalizację i wzajemne motywowanie się do poprawy wyników sportowych.
https://spwyszyny.pl/aktualnosci/1234-sportowo-matematyczne-zmagania.html#sigProGalleria059ecd4b43