W ostatnich tygodniach uczniowie klasy 8 mieli okazję przekonać się, że matematyka i wychowanie fizyczne mogą tworzyć świetny zespół! W ramach wspólnego projektu nauczycieli matematyki i wychowania fizycznego pod hasłem „Statystyka w sporcie” uczniowie połączyli aktywność ruchową z analizą danych liczbowych.

Podczas zajęć wychowania fizycznego ósmoklasiści zostali podzieleni na grupy i wykonywali różne konkurencje sportowe, m.in. rzuty do kosza, rzuty na bramkę oraz rzuty karne. Każda grupa dokładnie notowała swoje wyniki, tworząc w ten sposób materiał do dalszej pracy na lekcjach matematyki. Na kolejnych zajęciach uczniowie zajęli się porządkowaniem i analizą zebranych danych. Wykorzystując arkusz kalkulacyjny Excel, tworzyli tabele i diagramy, obliczali średnie arytmetyczne i mediany, a także przeliczali wyniki na procenty. Dzięki temu mogli zobaczyć, jak narzędzia matematyczne pomagają w interpretacji wyników sportowych i jak ważna jest statystyka w ocenie efektywności sportowców. Efektem końcowym projektu były kolorowe plakaty, na których uczniowie zaprezentowali swoje wnioski, zestawienia i wykresy. Projekt „Statystyka w sporcie” pokazał, że matematyka nie musi być nudna, a umiejętność analizy danych ma praktyczne zastosowanie również poza salą lekcyjną. To także doskonały przykład współpracy międzyprzedmiotowej i nauki przez działanie.